Grecja - zagraniczne praktyki zawodowe _ jesień grupa 2

Tydzień po wyjeździe I grupy na praktyki w ramach projektu unijnego "Erasmus+ Kształcenie i szkolenia zawodowe" finansowanego ze środków unijnych, a konkretnie 3 października 2015 roku, na podbój Grecji wyruszyli kolejni uczniowie - 21 osób z klas I i II TL. Koordynatorem tego przedsięwzięcia był p. Tomasz Wróblewski a pomysłodawcą p. dyrektor szkoły Marek Kaźmierski. W drodze na praktyki mieliśmy możliwość zwiedzenia Belgradu - stolicy Serbii - natomiast w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Macedonii i spacerowaliśmy uliczkami Skopje, podziwiając jej piękne pomniki i fontanny. W Grecji mieszkaliśmy w nadmorskim hotelu Delhi Beach. W ramach praktyk zapoznaliśmy się z jego logistyką, odwiedziliśmy poszczególne pomieszczenia oraz urządzenia służące działalności hotelowej. W czasie praktyk odwiedziliśmy Aspilon - plantację oliwek i lokalną wytwórnię oliwy. Mieliśmy możliwość obejrzenia, w jaki sposób wytwarza się ten produkt, dowiedzieliśmy się, jakiej oliwy szukać w sklepach. 9 października odwiedziliśmy Ambasadę RP w Atenach, gdzie usłyszeliśmy, jakie polskie firmy są popularne na rynku greckim, jak układa się współpraca między naszymi państwami oraz w jaki sposób mogą zaistnieć polskie przedsiębiorstwa w Grecji. Wizyta zakończyła się wspólnymi zdjęciami. Będąc w Atenach odwiedziliśmy Akropol, byliśmy też świadkami zmiany warty pod parlamentem. W czasie całego pobytu w Grecji zwiedziliśmy Delfy i znajdujące się w nich Muzeum Archeologiczne z posągiem Sfinksa, fryzem przedstawiającym sceny z Wojny Trojańskiej i walk bogów z Gigantami, naturalnej wielkości wizerunek byka wykuty ze srebrnej blachy. Byliśmy też w Nafpaktos - miejscu największej bitwy morskiej średniowiecznej Europy między Świętą Ligą a Turcją. Duże wrażenie wywarły na nas Meteory - wybudowany na szczytach skał zespół prawosławnych klasztorów (monastyrów). W czasie pobytu w Grecji bardzo dużo dowiedzieliśmy się o samym kraju, o jego historii, tradycjach, zwyczajach. Podczas zorganizowanego dla nas wieczoru greckiego mieliśmy możliwość obejrzenia tańców greckich i wspólnego zatańczenia zorby. Na zawsze zapamiętamy te dwa tygodnie: pyszne jedzenie, słońce, kąpiele w morzu i basenie hotelowym, przepiękne widoki i ludzi, których poznaliśmy. Dziękujemy organizatorom za umożliwienie nam przeżycia takiej przygody i zapraszamy do obejrzenia zdjęć. Opiekunami młodzieży w czasie wyjazdu były panie Magdalena Twardowska i Magdalena Żurańska.