GRECJA!! - zagraniczne praktyki zawodowe :)

Ciepłe promienie słońca, przepiękne górzyste tereny, nowe doświadczenie i ciekawe miejsca - niestety to już dla naszych uczniów tylko miłe wspomnienie. Po pobycie powróciliśmy cali i zdrowi. Praktykę odbyliśmy w ramach projektu unijnego "Erasmus+ Kształcenie i szkolenia zawodowe" finansowanego ze środków unijnych, dzięki zaangażowaniu dyrektora szkoły p. Marka Kaźmierskiego przy wydatnej pomocy koordynatora całego przedsięwzięcia p. Tomasza Wróblewskiego. Wśród nas byli uczniowie klas pierwszych. Zakwaterowani byliśmy w pięknym hotelu na greckiej riwierze. mieli okazję zdobyć cenne doświadczenie zawodowe i nabyć nowe umiejętności w swoich zawodach. Na miejscu mieli okazję uczestniczyć w szkoleniach informatycznych prowadzonych przez najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie. Pobyt w Grecji urozmaicony był różnymi atrakcjami. Młodzież każdego dnia, w czasie wolnym, mogła spędzać czas na plaży, zażywać kąpieli w Morzu lub hotelowym basenie, czy też uprawiać różne sporty na pobliskich boiskach. Wielką atrakcją dla naszych uczniów były wycieczki, które odbywały się w czasie wolnym od praktyk. Jedną z nich była wizyta w Muzeum Archeologicznym w Delfach. Kolejną niezapomnianą wyprawą okazało się zwiedzanie wytwórni sera feta, z której wszyscy wyszli ze smacznym upominkiem - pojemniczkiem sera feta, który przywędrował z nami aż do Polski. Zwiedzając Peloponez - będąc u stóp Meteorów - miejsca, gdzie podziwiać można przepiękne klasztory "zawieszone w skałach", zajrzeliśmy do wytwórni ikon - Kalambaka. Miejsce to zaiste ciekawe, położone nieco na uboczu, gdzie gospodarzem jest Polak, który piękną polszczyzną z achillejskim akcentem zaprosił nas do środka, by zapoznać nas z tajnikami "pisania" ikon. Trzeba wierzyć, że mogą być one tworzone jedynie przez "wierzących i praktykujących" chrześcijan. Niezwykłym miejscem okazały się być Ateny - stolica i jednocześnie największe miasto Grecji, jeden z najważniejszych ośrodków turystycznych Europy z zabytkami kultury antycznej. W metropolii tej zwiedziliśmy Akropol Ateński z zapierającym dech w piersiach widokiem na panoramę całej stolicy, Plac Sindagma, Parlament Grecji oraz istotną dla nas Ambasadę Polski w Grecji. Kolejnymi miejscami wartymi odwiedzenia były Mykeny, spacer po terenie antycznego teatru Epidaurus, możliwość obejrzenia Grobu Agamemnona oraz przejście po Kanale Korynckim. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w stolicy Węgier - Budapeszcie oraz Belgradzie - stolicy Serbii, skąd pełni niezwykłych wrażeń i zaopatrzeni w bogatą galerię zdjęć ruszyliśmy w kierunku Polski.